7 Mayıs 2012 Pazartesi

PORTRE



Ben; bir işgalciyim, beyaz bir tuvale hükümran…
Soluk renklere peşkeş çekilmiş maviliğim.
Yanaklarımdaki utancın yerinde bir renk; ki yavan…
O kadar yapmacık ki dağınıklığı saçlarımın;
Bakışlarımın keskinliği bir koca yalan…
Sistemin eleğinde budanmış hep dallarım.
Ömrümce toprağa kök salmışlara imrendim.
Ben: sıradan bir tutunamayan…

Ben içi boş bir şiirim, hiçbir şey anlatmayan…
Bir mısranın tekrarından ibaret dörtlüklerim,
Her daim yarım kafiye barındıran…
Sesimin titrediğini sanmayın sakın!
Hakkıyla dert edinmiş değilim çocukları,
Toprağa dönüşecek kadar dahi bir bedeni olmayan.
Sözcüklerden bir medeniyet kurmaya çalıştım.
Ben: boğazım düğümlenmeden rahatça konuşan…

Ben bir nefsim, et ve kemikle bezenmiş…
İrademi alıp götüren rüzgârı hatırlamam.
Geceleyin hep bir uyanış beklerim,
Yüzümü aydınlatan şimşek, adımı haykıran sema,
Ve içimi ürperten bir kâbustan.
İhanetimin en fecisi kendimedir;
Umarsız bir yürüyüşle bastırdığım,
“Boş”luğumda beliren sancıdan gebe kalan.
Korkumdan hep sığ sulara kulaç attım!
Ben: hakikati, okyanusları aşmak sanan
Ben: nefes alıp vermeyi yaşamak sanan…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder