6 Aralık 2011 Salı

Ne Sen Leyla'sın Ne De Ben Mecnun

            Ne denir bilmiyorum. İnsanın kendine bir şeyler anlatabilmesi bu kadar zor muydu? Başkasından duymak mı bazı şeyleri daha bir katlanılır hale getiriyor ya da kabullenilir... Oysa denmesi gereken bir şeyler varmış gibi hissediyorum kendimi. Bu suskunluk, bu kırgınlık, bu bezmişlik neden, kimden, bilmiyorum. Sağlam bir aparkat yemiş ve yerde zihnini toparlamaya çalışırken, birer birer dokuza doğru ilerleyen sayıları karmaşık duygular eşliğinde duyan ve son bir kuvvetle, hakem dokuz demeden ayağa kendini kaldırmaya çalışan, kaybetmeye aşina olmuş başarısız bir boksör gibiyim. Her yanım kan revan. Etrafta bağırışlar, çağırışlar, kahkahalar, beddualar, yuhalamalar...

           Biliyorum, kalkarsam eğer, yiyeceğim kroşe, yediğim aparkattan daha çok canımı yakacak. Belki o zaman hakem dokuza kadar sayma zahmetinde bile bulunmayacak. Ve belki de kalkarsam, etrafımdaki benden umudunu kesmişler ringe beyaz bir havlu fırlatacak. Patlayan kaşım, zaten tüm gerçekleri görmemi engelliyor, ağzımdaki acı tat kendi kanım, ve durmadan vücudumda kalp gibi atan bu sancı belki de kendini koyvermiş bir kaburga kemiği... Biliyorum, inanın biliyorum,  ama her şeye rağmen yine, yeni, yeniden demek istiyor insan. Bir anlığına zihnini kandırarak, bir anlığına kendini pek güçlü bir varlık sanarak...



          Ah be dedem! Sen de olmasan...


          "Herkesin kurduğu, kimi küçük, kimi büyük hayaller vardır. Bu hayaller bazen gerçekleşir bazen de gerçekleşmez. Ama eninde sonunda insan mutlaka hayal kırıklığına uğrar. Uğraması da gerekir. Çünkü bu onu hakikate bir adım daha yaklaştırır, insan olduğunun farkına varmasını sağlar ve yeni hayaller kurmasını öğrenir.


          İşte sen de herkes gibi bütün hayallerinin gerçek olmasını istiyorsun. Ama bu mümkün değil evladım. Hayallerin gerçekleştikçe sen hep daha fazlasını isteyeceksin, hep daha büyük hayaller kurmaya çalışacaksın. Hiçbir şey sana yetmemeye başlayacak. Hayallerin giderek büyüyecek büyüyecek büyüyecek ve günün birinde mutlaka hayal kırıklığına uğrayacaksın. Unutma evlat, "hayallerin ne kadar büyük olursa, hayal kırıklıkların da o kadar gürültülü olur."    (L&M - Dede)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder